7 maj 2008

5 på en gång!

Jag har varit "barnfri" i 2 dagar och har passat på att scrappa för fullt. 5 LOs blev det! Den första handlar om Noels namn för oss alla, han kallar sig själv "Menne", antagligen är diftongen i hans namn svår att säga än... Många andra har också fått egna namn av honom.



Nästa LO såg jag en variant på i nya scrapbooking m.m och när jag skulle scrappa det här kortet kunde jag inte tänka i några andra banor så jag gjorde min egen variant!




Sen hade jag tänkt göra en riktigt enkel LO utgående från en gammal skiss på bloggen veckansskiss.blogspot.com men allt gick fel och jag fick modifiera och korrigera och försöka dölja misstag och det var allt annat än enkelt att få det att bli till nånting :-) Till sist gav jag upp men jag kan inte låta bli att tycka om den lite iallfall, framför allt därför att det är en bild på det första pyssel som Noel haft hem från dagis!



Nästa LO handlar om hur mycket Noel älskar när vi spelar och sjunger tillsammans. Här försökte jag mig också på att stämpla lite, jag tycker mer och mer om att använda stämplar och schabloner...



Och så den sista från gårdagens scrapmaraton, en LO med min lilla städare, alltid redo att hjälpa till när moppen kommer fram! :-)





3 kommentarer:

MalinL sa...

Jättefina LO's! Allihopa! Men jag tyckte nog bäst om "sjung förmig mamma" och "städpatrullen".. "sjung" mycket för notorna bakom kortet, såå fin detalj! Och "städ" för hur du photoshoppat kortet! Så läckert! Men jag kunde inte se riktigt, men visst är det en grön fotomatta med? Det ser grönt ut på långsidorna men svart ut på kortsidorna? Aja, jättefina i alla fall! =D //alienstar

Maria sa...

Jo, det är en slags fotomatta iallafall... jag hade gjort en grön ram i photoshop men fotoaffären klippte bort stora delar av den. Så då målade jag kortsidorna med svart tusch istället så jag skulle få nån slags ram iallafall! Tack för din snälla kommentar! :-)

Anonym sa...

jag tycker din påskpyssel är så fin!