17 juni 2009

Jag är tillbaka :-)

Jag har haft en lång, lång scrap-paus, har inte scrappat sedan i januari! De första månaderna berodde scrapsvackan på ett rejält graviditetsillamående som höll i sig från januari till början av maj, sedan har vi fixat här hemma, Noel fick ett lekrum vilket är jättebra- men det betyder samtidigt att mitt scraprum är ett minne blott.... Så det har känts lite motigt att ta fram alla saker. Tills i förrgår då jag äntligen fick lite scraplust igen! 5 LOs har jag gjort, och här är tre av dem :-)



Här är en bild från november ifjol, vi byggde en jättestilig snökatt med tillhörande snömus :-) Bakgrundspapper från Basic Grey, resten är utskuret med Gazellen ur vanlig cs- och pingvingen kommer från en tröjetikett.




Här har jag också ett BG-papper och sedan bara en bit mesh och en pappersblomma som jag klippte ut. Rubriken är skriven med pearl maker.



Sista bilden blev jättesnett fotad men jag orkar inte korrigera... fick en idé om att beskriva en helt vanlig dag hemma hos oss och det blev så mycket text att nästan inga dekorationer fick plats...




6 kommentarer:

Sandra sa...

Roligt att du är igång igen! Jag har också haft en paus - det blir så alltid emellanåt. Söta LO's så nu har E nånting att titta på igen - hon brukar vilja kolla in den här sidan då och då :)

Pyzzlan sa...

Härliga LO'n du har gjort. Det märks minsann inte att du haft någon paus. Gillar idén med "en dag med dig" jättemycket. Jag gillar ju när man scrappar "vardagliga" men ack så minnesvärda saker.

Ulla sa...

Kul att se dej här igen, det blir ju tyvärr så där ibland. Men jag tycker det är skoj du kommit igen.

Gillar "en dag med dej" jättemycket. Det är precis såna saker som om 100 år är intressanta.

Ha en trevlig midsommar.

Miss Goldie sa...

Jättefina LO:s alla tre. Kul att du är tillbaka! Jag gillar också "en dag med dig" LO:n fast du inte fick plats med så mycket annat än text. Men tänkt vad roligt för Noel att läsa sen då han blir vuxen :-)

ZozzosLiv sa...

Åååh så fina LO.s!!!ROLIGT at6t du är tillbaka...Nyfiken på fler alster...;-)
Kram

Karina sa...

Roligt att se dej tillbaka!! Vilken spurt med 5 LO´s!! Syns då inte att du haft nån paus. Gillar alla LO´s men "en dag med dig" är verkligen en bra ide´. Jag gillar att scrappa om vardagliga grejer.

Ha en trevlig midsommar!