2 dec. 2009

Nystart

Igen en liten paus i bloggandet, men nu har jag en bra orsak - 1,5 vecka efter det senaste inlägget föddes lilla Annie och vi blev fyra i familjen! Inte så mycket tid över för scrappandet de veckor som gått alltså :-) Men nu har jag gjort en försiktig start igen, nu har jag fotografier av två barn att scrappa så det är bäst att hålla igång...

Först har jag scrappat ett par ultraljudsbilder. De är rätt svårscrappade och jag satt länge innan jag fick ihop det. Inspirationen till den här LOn kom från Essmos fina vita ultraljuds-LO.

Dikten på LOn har jag satt ihop av två olika engelska dikter av okända författare, sen har jag ändrat på några ord ytterligare för att få bättre rytm:

blessings upon you, my baby unborn
safely inside me, asleep and so warm
so small, yet so awesome in what you'll become
grow strong and grow healthy, my sweet little one





Den andra LOn föreställer Noel och hans mormor, här hade jag två kopior av samma foto och klippte det ena i små kvadrater som fick bli en ram till fotografiet. En liknande LO har jag sett i en bok för ett tag sedan och ville prova på den tekniken.


6 kommentarer:

Karin sa...

Först: Grattis till den lilla! =)
sen: WOW! superfin layout, vilken ära att du ville lifta mig =)jättevacker dikt oxå..
den 2a layouten är jättefin med, skoj att du är igång igen.
kram!

Miss Goldie sa...

Underbara LO:s både två! Den första är heeelt ljuvlig, så snyggt med det vita. Och den andra är ju jättekul och ovanlig!

Unknown sa...

Jättefina båda två! Så snyggt med två tårtpapper på den översta!

Grattis till lilltjejen :)

Ulla sa...

Åååå GRATTIS till nytillskottet. Nu har du att göra alltså, men någon liten stund är ju alltid bra för sej själv.

Kanonfina LO:er, syns att du inte glömt bort det hela iallafall. Fiffigt med den sönderklippta ramen.

Vilket häftigt foto du har till din profilbild.

Heidi Backman sa...

Grattis till prinsessan! :o) Och roligt att du har kommit igång med scrappandet igen!
Jättefina LO´s! Den första är bara för underbar! :o)

Pyzzlan sa...

Kul att se en uppdatering härinne! Stilren och snygg UL LO. Vilka tydliga UL bilder också. Villan LO'n är också fin. Kul och litet annorlunda teknik. Ha det gott!