14 dec. 2009

Altrade julklappar och två nya LOs

Här kommer ett mastodontinlägg... har scrappat en del de senaste dagarna men inte haft tid att blogga så nu kommer allt på en gång!

Först ett julklappstips, jag har altrat för första gången! Jag och Noel har gjort julklappar till farfar och morfar, båda har öppna spisar så vi har plockat kottar, doppat dem i stearin (det momentet skötte jag) och sen har jag klätt in mjölkpaket att ha kottarna i och Noel har målat en bild som vi klistrade på. Vi hade båda riktigt roligt när vi pysslade! Och kottarna ska alltså användas som braständare, det lär vara riktigt lätt att få eld i spisen med hjälp av dem...









Sedan altrade jag två lådor till av bara farten, de här ska jag ha julklappar i.






Till sist två LOs. De är båda gjorda med papper ur BGs lemonade collection, jag har inte använt BG så mycket på sista tiden men jag gillade lemonade-pappren så pass mycket att jag köpte hela kitet.

Den första är från förlossningssalen när Annie föddes, den ena lilla bilden är tagen minuterna innan hon kom och den andra visar fikabrickan efteråt. Bakom den stora bilden finns dold journaling, jag har skrivit förlossningsberättelsen där. Jag har stansat ut hjärtan ur rosa cs och ramen på det stora fotot är gjord i photoshop.





Den andra LOn är på Annie och hennes mormor. Också här lemonade-papper som jag klippt och stansat ut dekorationer ur med två olika Martha Stewart- punchar. Den stora blomman har min mamma gjort av pappersband.





Sådär! Det här blir nog mitt sista inlägg detta år, om ett par dagar reser vi till Sverige för att fira jul där.

GOD JUL allihop!

5 kommentarer:

Miss Goldie sa...

Kul med lite nytt i din blogg! JAg har aldrig hört om det där med kottarna, låter intressant. Fina paket! Mommo-LO:n gillade jag jätemycket, enkel och fin!

Pyzzlan sa...

Oj vad du har stått i! Kul idé med de altrade burkarna. När världen stannar LO'n (och rubriken) är ju alldeles underbar. Fnissar åt fotot på brickan, jag tog också ett foto på den när O föddes och tyckte maten smakade gudomligt gott. Ha en riktigt fridfull och mysig jul!

ZozzosLiv sa...

Hoppas du tittar in här!!

Ny tråd finns
http://www.familjeliv.se/Forum-5-179/m51148244.html

Felicia sa...

Jag kan oxå göra såna där lådor och det :D

Dedicated Servers sa...

so cuuuute!!!:X