16 sep. 2008

Promarkers

Nu har jag införskaffat en massa Promarkers-pennor, och oj vad bra de är! Jag ritade och målade en LO med hjälp av dem igår, eftersom det var mitt första försök visste jag inte riktigt hur det skulle se ut så jag lånade modellen till molnen från en LO jag såg i ett nummer av scrapbooking mm. Småkrypen och trädet har jag stämplat och sedan målat. Kommer nog att bli tvungen att öva en del med pennorna för de funkar ju inte riktigt som "vanliga" pennor men övning ger färdighet antar jag :-)

14 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Vad fin,cool o annorlunda lo...Blev helt inspirerad igen att anv mkt färger...:-)

Miss Goldie sa...

Vilken häftig LO! Väldigt ovanlig! Jättefin!

lillis70 sa...

Så fint du har dodlat! Visst är pennorna outstanding!
Älskar dom :-)

Ulle sa...

Vilken härligt glad LO!

Maja Stokk / eyovine sa...

vilken fantastiskt läcker LO, helt i min stil... lite busigare och tuffare... har också köpt promarkers... nu blev jag genast sugen å testa... men ska gå å lägga mig ;-)

Anonym sa...

Jättefin Lo! Blev nyfiken på vad du menade med promarker pennorna? HAr inga egna men funderar på att skaffa. På vilket sätt är dom annorlunda jämfört med vanliga pennor?

Bella sa...

Vilken cool LO lite annorlunda. Det är väl de där papprena man målar själv, eller? Riktigt fint var det i alla fall.
Kram från Meli

Anonym sa...

svar till meli: nej, det är nog en helt vanlig vit cs som jag ritat fritt på! :-)

inger: Promarkers är tuschpennor som liksom" flyter ihop" och färgerna blandas med varann olika mycket beroende på hur länge man väntar innan man målar ett ev. nytt lager ovanpå det gamla! svårt att förklara men roligt :)

Anonym sa...

Åh vilken härlig Lo, den är ju superfin. Är allt målat med promarkers?? (förutom stämplarna du skrev om i inlägget)

Maria sa...

xaim: tack så mycket! :-) Jo, allt är målat med promarkers, jag drog konturerna på bokstäverna med en grå nyans och sen målade jag med 1 eller 2 nyanser av samma färg inne i bokstäverna och på regnbågen.

Maria sa...

xaim: tack så mycket! :-) Jo, allt är målat med promarkers, jag drog konturerna på bokstäverna med en grå nyans och sen målade jag med 1 eller 2 nyanser av samma färg inne i bokstäverna och på regnbågen.

MalinL sa...

Ah sååå läckert med LO's där man gjort allt själv! (kanske för att jag är så dålig på det??? =o) ) Riktigt snygg!!

Ulla sa...

Så himla läcker och annorlunda. Vilket tålamod du haft att måla allt detta. MEN riktigt SNYGG blev den.

Anonym sa...

Vilken glad! Jättefin!