23 nov. 2008

Nattningsprocedur

Jag och Noel har en egen nattningsritual. Först ligger vi och myser en stund i sängen (Noel sover i vår säng), viskar gulliga ord åt varann (ett av hans fina ord är för tillfället av någon anledning "Krösamaja" :-) ), ibland vill han att jag berättar en saga eller så brukar vi prata om vad vi gjort under dagen och be aftonbön. Proceduren slutar alltid på samma sätt:

- Godnatt min skatt, mamma älskar dig.
- Mmm. Noel krama mamma.

Och sen får jag små varma barnarmar runt min hals, och i den ställningen somnar han (och ibland jag). Helt ljuvligt.

För att komma ihåg det här gjorde jag en sovLO. Jag brukar inte använda dold journaling men här är det så mycket text att det inte skulle ha fått plats. Därför skrev jag ner texten på ett kort och gömde det bakom fotografiet. Texten kommer fram när man drar i det lilla pärlemorhjärtat vid sidan av fotot.

2 kommentarer:

Karina sa...

Vilken stämningsfull LO och vackert minne. Och tack för ide´n, en sån måste jag också göra eller åtminstone skriva ner i hans bok. För här har vi också "procedurer" vid läggdax. Man tror ju att man ska minnas allt, men så är det ju inte.

Pyzzlan sa...

Det låter väldigt fint och speciellt att få bli kallad Krösamaja! Vilket underbart minne att ta vara på. Gulligt foto på Noel som alltid!