2 jan. 2009

Scrapmaraton del 1

Jag har haft en liten (stor) scrapsvacka, inte ett inlägg på hela december! Men i början på den här veckan var jag ensam hemma i 2 dagar, min man var med Noel hos farmor och farfar, och då scrappade jag ordentligt- 10 LOs blev det!

Alla har jag inte hunnit fota än men här kommer ett par stycken:

Den första visar hur stor min lilla baby har blivit... Jag skulle ha velat ha punchinella här men hade ingen så jag gjorde en egen variant med Gazellen, funkade det också!






Sedan en sommarbild där Noel är helt fascinerad av nyckelpigan, han pratade om den länge, länge efteråt. Nyckelpigan nere i hörnet är en paperpiecing gjord med Gazellen och kalendern
har jag stämplat dit.




Och till sist ett julkort- fjolårets! Ja, eller två år sedan är det ju, det är ju nytt år nu igen :-) En snabbscrap som inte tog länge att göra. Titeln är utskuren ur thickersark, jag hade ställt in kniven lite fel på Gazellen så den skar rispor i materialet, inte direkt som jag hade tänkt mig men det blev en lite snöbollsliknande effekt så det fick vara så, ska öva mig mera med thickersen sen!




Det var dagens skörd, lägger in ett par till snart!

6 kommentarer:

E sa...

Oj oj, det var inte lite! 10 st!
Läängtar efter att få se de andra, för de som du har lagt upp nu är helt fantastiska!
Kram

Miss Goldie sa...

Jättefina alla tre! Snyggt med den egna punchinellan. Ser fram emot att se fler alster med egna thickers, det är jag såå nyfiken på!

Pyzzlan sa...

Roligt att ha dig tillbaka! Härliga LO'n och underbara foton som vanligt. Man får riktigt sommarkänsla när man ser den med nyckelpigan.

Emma sa...

Oj, wow!! Tio stycken!!! Och är alla lika fina som de här tre?!?!!?!??! Ser fram emot fortsättningen ;)

Gott nytt år!!!

Ulla sa...

Så härligt att se lite från dej. December är en jobbig månad. Jättefin LO:er, ska bli spännande att se dom andra.

God Fortsättning på dej...

Karina sa...

God fortsättning på det nya året och vad roligt att se nya alster från dej. 10st var inte illa du!! Men ibland är det skönt att ha en paus, för du är man så laddad igen sedan.
Skrattade när jag såg den med nyckelpigan. Jag har ett liknande foto av Anton sedan i somras när han har en nyckelpiga i handen. Även han var helt fascinerad av den. Ser fram emot att se de andra du gjort.