21 jan. 2009

2 nya

Noel har feber och är hemma från dagis och jag är hemma med honom. Och inget jobb= mera scraptid :-) ! Så medan han sov har jag scrappat flitigt... Först en sommar-LO där han tvättar bilen med morfar. Rubriken skrev jag på pappret och målade med promarkers. Sen behövdes det inte så mycket utsmyckningar så jag bara förstärkte blomman på som fanns färdigt på pappret med några 3D-klistermärken och lite bling. Bandet med lycklig-texten på kom i nåt dekopaket från magdas har jag för mig.




Sen måste jag bara göra en LO om Noels hårsvall... Han går väldigt sällan till frisören av den enkla anledningen att jag älskar hans lockar och inte vill röra dem! Men ibland behövs det och här är två "före"- (den övre raden) och två "efter" -bilder som togs i samband med ett besök till frissan i somras. För den oinvigde ser det kanske ut som vi inte gjorde så mycket- men flera cm av hans lockar rök där! :-) Här har jag använt ett papperskit som jag fick av min fina kompis i julklapp, bokstäverna följde med som bilaga i en scraptidning och sen lade jag till lite röd accent i form av chibnboardklamrar målade med akrylfärg och ett rött klistermärke. Journalingrutan gjorde jag själv, stämplade botten med en Sarah Kay-stämpel så den inte skulle bli för vit för resten av LOn.



6 kommentarer:

Ejdern sa...

Vilka fina nya LO:s! Har inte varit in o kollat på länge så det var många sen sist... inte bara elände då med sjuka barn då man hinner pyssla lite :)

Anonym sa...

Jättefina LOs, alltid när man tittar in hit blir man glad, du är jätteduktig, gillar verkligen din stil!

Maja Stokk / eyovine sa...

Snygga,älskar färgerna i den nedre. Å en sån söt son du har =)

Trevlig helg!

Anonym sa...

Jättefina LO's. Gillar den nedre. Härliga färger

Alex sa...

Tack för titten i min blogg! Jag är ofta hos dig o kikar, så du är så välkommen tillbaka till mig ;-)

Pyzzlan sa...

Jag är ju litet svag för söta pojkar med lockigt hår så jag älskar ju den med hårsvallet. BRA att ni inte lät klippa av alltför mycket av lockarna, för de är ju så underbara :-)