15 jan. 2009

Scraputmaning

Jag är med i en utmaning på scrappiz , man skulle tolka en skiss som Hanna/Fnyz har gjort. Skissen ser ut såhär :




och här är min tolkning:




Istället för frimärkskant på pappret använde jag en action i Photoshop för att göra fotografiet till ett frimärke innan jag framkallade det. Pappret är från Sassafrass Lass, jag älskar deras färgglada papper! Rubriken är utskriven med Gazellen, ordet "smuts" skar jag ut ur ett thickersark, jag börjar få lite koll på hur man gör det nu. Swirlen och cirklarna är också utskurna med min rosa kompis :-)

6 kommentarer:

Karina sa...

Wow, vilket häftigt papper. Så sköna färger!! Jätte fin LO. Lycka till i tävlingen.

lillis70 sa...

Så snygg LO med det färgglada pappret!!! Läckert!

Anonym sa...

Ja, det är verkligen en härlig apparat. Kul med thickers. Var köper du materialet till det ifrån?? den rosa kompisen är bra och ha.

Maja Stokk / eyovine sa...

Den är underbar... Aj LÖV IT!!;-)

Jaana Aho sa...

Och jag som satte mig så emot gazeller och liknande...nu sitter jag i Larsmo grön av avundsjuka. Var finns dom (har inte kollat) och vad kostar de?

sen en fråga till. Jag har aldrig använt Photoshop, men har nu en version 7, vet du var jag kan hitta några instruktioner för att komma igång....

Och häftig LO. Har själv kommit lite igång med min scrappblogg nu.

Maria sa...

Heidi: thickers köper jag från stämpelstudion!

Jaana, svarade på din fråga i din blogg!